Domino, Games, I have who has, Język angielski/English, Pozostałe tematy, Shapes

Shapes

Potrzeba matką wynalazku. Poszukiwałam materiałów do tematu shapes z 4 konkretnymi figurami. W związku z tym, że nie udało mi się takowych pomocy znaleźć, postanowiłam nie biadolić, tylko zrobić je sama 🙂 Tak powstała zapewne znana Wam wersja gry I have … Who has …? Shapes.

shapes-01

Przygotowałam również flashcards, jako że z materiałów do tego tematu miałam tylko plakat a dla mnie to zdecydowanie za mało 😉

Karty do pobrania tutaj/Download here -> flashcards Shapes

W I have …  Who has …? Shapes gramy na dwa sposoby.
Dzieci siedzą w kole, a środku rozkładamy wszystkie karty. Nauczyciel pokazuje pierwszą kartę i czyta zapisany na niej teskt I have six squares. Who has four blue rectangles? Uczeń, który pierwszy odnajdzie szukaną kartę, zatrzymuje ją, czyta tekst zapisany na niej itd. Wygrywa uczeń, który zdobędzie najwięcej kart. Minusem tej wersji jest to, że dzieci mogą wyrywać sobie karty, więc proponuję tą wersję dla małej ilości dzieci.

W drugiej wersji kazdy uczeń otrzymuje taką samą ilość kart. Nauczyciel pokazuje pierwszą kartę, czyta zapisany na niej teskt I have six squares. Who has four blue rectangles? i kładzie kartę na środku koła. Uczeń, który ma szukaną kartę pokazuje ją, czyta tekst zapisany na niej itd. Wygrywa osoba, która jako pierwsza pozbędzie się wszystkich kart.

Gra do pobrania tutaj/Download here -> I have … Who has …? Shapes

Edit: Rok później wzbogaciłam zajęcia o kolejną grę w temacie Shapes – tym razem uczymy się bawiąc z QR domino. Jak zwykle do zabawy będziemy potrzebować telefonu z aplikacją do odczytywania kodów QR. Odczytujemy nazwy i kolory figur zapisane w kodzie kreskowym i szukamy właściwych kafelków, których przygotowałam aż 30.

Gra do pobrania tutaj/Download here -> QR domino Shapes

Dzięki grom dzieci ćwiczą nazwy figur, liczenie w zakresie 10, nazwy kolorów oraz czytanie.
Moim uczniom I have … Shapes przypadła do gustu. Mam nadzieję, że podobnie będzie z Waszymi dzieciakami 🙂

4 myśli w temacie “Shapes”

    1. Ja wykorzystuję ją w 2 klasach, ponieważ wtedy wprowadzam nazwy figur. Z młodszymi dziećmi można im czytać tekst, a uczniowie wtedy będą tylko szukać właściwych kart.

    1. Dobry wieczór 🙂 Nie ma żadnego błędu, grałam podczas swoich zajęć i wszystko było ok. Ponadto sprawdziłam teraz plik i wszystko się zgadza 🙂

Dodaj komentarz