W okresie przygotowań do wielkanocnych zajęć nie możemy zapominać o „normalnych” lekcjach. Z trzecimi klasami zaczynam właśnie kolejny rozdział, w którym będziemy uczyć się m.in. określania czasu. Tak więc przygotowałam gry, które pomogą nam łatwo i przyjemnie zgłębić tajniki odpowiedzi na pytanie What time is it?
Całą górę pomocy związaną z określaniem czasu i czynościami dnia codziennego znajdziecie w moim mega zestawie -> zestaw materiałów do druku “Daily routines and time” składającym się z 8 rodzajów pomocy dydaktycznnych i aż 91 strony materiałów do druku. W skład zestawu wchodzą: karty obrazkowe z podpisami, karty zegarów wraz ze słownym zapisem czasu, puzzle, gra karciana I have … Who has …? Daily routines, domino, karty konwersacyjne How often do you …?, 3 gry planszowe oraz gra karciana I have … Who has …? What time is it? QR code. Tak wygląda mała próbka tego, co czeka na Was w tym zestawie:
Moi uczniowie bardzo lubią grać w I have … Spring kliknij tutaj -> I have … Spring. Dzięki tej grze nie tylko dobrze się bawią, ale – co najważniejsze 😉 – szybko zapamiętują nowe słówka. Postanowiłam wykorzystać to podczas określania czasu i przygotowałam nową wersję gry i podzielić się nią z Wami 🙂
Tym razem będziemy grać w I have … What time is it? Opracowałam 24 karty w czterech wersjach językowych: angielskiej, niemieckiej, hiszpańskiej i francuskiej. Za niemieckie tłumaczenia dziękuję Julii Więcławskiej, hiszpańskie Monice Bielawie a francuskie Uli Zarzyckiej. Materiały opracowałam w oparciu o grafiki z Freepik. Designed by Freepik.
Gra do pobrania tutaj/Download here -> I have … What time is it?
Gra do pobrania tutaj/Download here -> Ich habe … Deutsch
Gra do pobrania tutaj/Download here -> Yo tengo … ESP
Gra do pobrania tutaj/Download here -> J’ai … FR
Ja w I have … gram na dwa sposoby 🙂
W pierwszym z nich dzieci siedzą w kole, a na środku rozkładamy wszystkie karty. Nauczyciel pokazuje pierwszą kartę i czyta zapisany na niej tekst „I have quarter past ten. Who has half past nine?” Uczeń, który pierwszy odnajdzie szukaną kartę, zatrzymuje ją, czyta tekst zapisany na niej … itd. Wygrywa uczeń, który zdobędzie najwięcej kart. Minusem tej wersji jest to, że dzieci mogą wyrywać sobie karty, więc proponuję taką wersję dla małych grup.
W drugiej wersji każdy uczeń otrzymuje taką samą ilość kart. Nauczyciel pokazuje pierwszą kartę, czyta zapisany na niej tekst: I have quarter past ten. Who has half past nine? i kładzie kartę na środku koła. Uczeń, który ma szukaną kartę pokazuje ją, czyta tekst zapisany na niej … itd. Gramy dopóki wszyscy nie pozbędą się kart.
Druga gra to domino. Uczniowie odczytują godzinę zapisaną i jednym kafelku i szukają zegara przedstawiającego właściwy czas. Przygotowałam kart. Jakiś czas temu planowałam QR domino, ale ponieważ taka gra pojawiła się niedawno u Mambiatki, nie chciałam powielać pomysłu i przygotowałam klasyczną wersję tej gry.
Gra do pobrania tutaj/Download here –> Domino What time is it?
Gra do pobrania tutaj/Download here –> Domino Deutsch
Naukę określania czasu możecie uzupełnić o moje sklepowe materiały 🙂 m.in. o zakupowe listy w dwóch wersjach: dla najmłodszych i starszych uczniów:
-> My shopping list: Time
-> My shopping list: Time (wersja dla początkujących)
Have fun!
I też zaraz będzie się drukować 😉 Dziękuję bardzo!
Cieszę się 🙂 Bardzo mi miło, że korzystasz z moich materiałów 🙂 Mam nadzieję, że gry przypadną dzieciakom do gustu 🙂
SUPER MATERIAŁY:) Skorzystam z nich na lekcjach! Dziękuję
U mnie również świetnie sprawdziły się i to w róznych grupach wiekowych 🙂
Domino What’s the time? wydrukowałam dla klasy 4 i jakie było moje zdziwienie kiedy okazało się że była to suuuuuuper zabawa również i dla 5,6 i innych klas 😀 wszyscy bawiliśmy się wyśmienicie! Domino jest mega! Żeby uniknąć problemu z wyrywaniem sobie kart, ustaliłam z dzieciakami że należy daną kartę „przyklepać” wtedy wiadomo kto był pierwszy 😀 Dziękuję!!!
Dobry pomysł z tym przyklepywaniem, muszę go wypróbować 😉
Bardzo ciekawe materiały. Skorzystam z nich z pewnością, albo na zajęciach dodatkowych, albo podczas powtórek z córką. Dziękuję!
Właśnie wydrukowałam,leci jutro na lekcję 🙂 super, dziękuje 🙂
Super przygotowane materiały. Zaraz biorę się za drukowanie 🙂
Super. Dziękuję