Domino, I have who has, Język angielski/English, Język francuski/Français, Język hiszpański/Español, Język niemiecki/Deutsch, Time

What time is it?

W okresie przygotowań do wielkanocnych zajęć nie możemy zapominać o „normalnych” lekcjach.  Z trzecimi klasami zaczynam właśnie kolejny rozdział, w którym będziemy uczyć się m.in. określania czasu. Tak więc przygotowałam gry, które pomogą nam łatwo i przyjemnie zgłębić tajniki odpowiedzi na pytanie What time is it?

Całą górę pomocy związaną z określaniem czasu i czynościami dnia codziennego znajdziecie w moim mega zestawie -> zestaw materiałów do druku “Daily routines and time” składającym się z 8 rodzajów pomocy dydaktycznnych i aż 91 strony materiałów do druku. W skład zestawu wchodzą: karty obrazkowe z podpisami, karty zegarów wraz ze słownym zapisem czasu, puzzle, gra karciana I have … Who has …? Daily routines, domino, karty konwersacyjne How often do you …?, 3 gry planszowe oraz gra karciana I have … Who has …? What time is it? QR code. Tak wygląda mała próbka tego, co czeka na Was w tym zestawie:

Moi uczniowie bardzo lubią grać w I have … Spring kliknij tutaj -> I have … Spring. Dzięki tej grze nie tylko dobrze się bawią, ale – co najważniejsze  😉 – szybko zapamiętują nowe słówka. Postanowiłam wykorzystać to podczas określania czasu i przygotowałam nową wersję gry i podzielić się nią z Wami 🙂
Tym razem będziemy grać w  I have … What time is it? Opracowałam 24 karty w czterech wersjach językowych: angielskiej, niemieckiej, hiszpańskiej i francuskiej. Za niemieckie tłumaczenia dziękuję Julii Więcławskiej, hiszpańskie Monice Bielawie a francuskie Uli Zarzyckiej. Materiały opracowałam w oparciu o grafiki z Freepik. Designed by Freepik. 

time-01aGra do pobrania tutaj/Download here -> I have … What time is it?
Gra do pobrania tutaj/Download here -> Ich habe … Deutsch
Gra do pobrania tutaj/Download here -> Yo tengo … ESP
Gra do pobrania tutaj/Download here -> J’ai … FR

Ja w I have …  gram na dwa sposoby 🙂
W pierwszym z nich dzieci siedzą w kole, a na środku rozkładamy wszystkie karty. Nauczyciel pokazuje pierwszą kartę i czyta zapisany na niej tekst „I have quarter past ten. Who has half past nine?” Uczeń, który pierwszy odnajdzie szukaną kartę, zatrzymuje ją, czyta tekst zapisany na niej … itd. Wygrywa uczeń, który zdobędzie najwięcej kart. Minusem tej wersji jest to, że dzieci mogą wyrywać sobie karty, więc proponuję taką wersję dla małych grup.
W drugiej wersji każdy uczeń otrzymuje taką samą ilość kart. Nauczyciel pokazuje pierwszą kartę, czyta zapisany na niej tekst: I have quarter past ten. Who has half past nine? i kładzie kartę na środku koła. Uczeń, który ma szukaną kartę pokazuje ją, czyta tekst zapisany na niej … itd. Gramy dopóki wszyscy nie pozbędą się kart.

Druga gra to domino. Uczniowie odczytują godzinę zapisaną i jednym kafelku i szukają zegara przedstawiającego właściwy czas. Przygotowałam kart. Jakiś czas temu planowałam QR domino, ale ponieważ taka gra pojawiła się niedawno u Mambiatki, nie chciałam powielać pomysłu i przygotowałam klasyczną wersję tej gry.

time2-01aGra do pobrania tutaj/Download here –> Domino What time is it?
Gra do pobrania tutaj/Download here –> Domino Deutsch

 Naukę określania czasu możecie uzupełnić o moje sklepowe materiały 🙂 m.in. o zakupowe listy w dwóch wersjach: dla najmłodszych i starszych uczniów:
-> My shopping list: Time

-> My shopping list: Time (wersja dla początkujących)
Have fun!

10 myśli w temacie “What time is it?”

  1. Domino What’s the time? wydrukowałam dla klasy 4 i jakie było moje zdziwienie kiedy okazało się że była to suuuuuuper zabawa również i dla 5,6 i innych klas 😀 wszyscy bawiliśmy się wyśmienicie! Domino jest mega! Żeby uniknąć problemu z wyrywaniem sobie kart, ustaliłam z dzieciakami że należy daną kartę „przyklepać” wtedy wiadomo kto był pierwszy 😀 Dziękuję!!!

  2. Bardzo ciekawe materiały. Skorzystam z nich z pewnością, albo na zajęciach dodatkowych, albo podczas powtórek z córką. Dziękuję!

Leave a Reply