W najbliższym czasie kolejny raz będę przerabiać temat Animals. Żeby nie popaść w rutynę, postanowiłam zaskoczyć swoich uczniów nowymi grami związanymi z tym zagadnieniem. A ponieważ moja ostatnia gra zakupowa bardzo spodobała się dzieciakom, przygotowałam bliźniaczą zabawę oraz grę I have… Who has…? – obydwie w angielskiej i niemieckiej wersji językowej.
Poprzednią wersję zakupowego szaleństwa znajdziecie tutaj –> My shopping list: Food.
Tym razem wcielamy się w role pracowników ZOO, którzy wyposażeni w koszyczki dla zwierząt, wybierają się na zakupy. Nasze ZOO uległo rozbudowie, powstały nowe ogromne wybiegi i teraz brakuje tylko nowych lokatorów. Otrzymujemy koszyczki z listami sześciu zwierząt, które musimy zdobyć dla naszego ZOO.
Zadaniem jest oczywiście zdobycie wszystkich zwierzaków z listy. W czasie, gdy uczniowie czytają swoje zakupowe listy, ja w różnych miejscach sali umieszczam obrazki. Na mój sygnał wszyscy ruszają na zakupy – kto pierwszy uzbiera wszystkie produkty ze swojej listy – wygrywa. Do tej wersji gry wydrukowałam 2 zestawy małych kart obrazkowych. Znajdziecie tutaj 12 list zakupowych.
Gra do pobrania tutaj/Download here –> My shopping list: Animlas
Gra do pobrania tutaj/Download here –> Meine Einkaufsliste: Tiere
Gdy już zwierzęta zostaną dostarczone do nowego domu, sprawdzamy „listę obecności” 🙂 czyli sprawdzamy, kto opiekuje się poszczególnymi zwierzakami. Gramy w „I have… Who has…?” Tym razem przygotowałam dwie wersje tej zabawy. Jedną taką jak do tej pory oraz nową, przeznaczoną dla młodszych uczniów, na której zamiast nazw zwierząt znajdują się ich obrazki – dzięki temu lepiej będzie wykorzystać grę w grupie dzieciaków, które jeszcze nie czytają.
Gra do pobrania tutaj/Download here –> I have … Who has …? Animals
Gra do pobrania tutaj/Download here –> Ich habe … Wer hat …? Tiere
Gra do pobrania tutaj/Download here –> I have … Who has…? Animals part2
Gra do pobrania tutaj/Download here –> Ich habe … Wer hat …? Tiere 2
Za ekspresowe 😉 tłumaczenia na język niemiecki dziękuję Dominice Ziębie! A już w następnym tygodniu pojawią się nowe materiały związane z moją ulubioną porą roku – latem! Stay tuned!
Jak zwykle piękne materiały – aż chce się przerabiać ten temat 🙂
Dzięki! Ja sama bardzo lubię lekcje związane ze zwierzakami – to taki wdzięczny temat 🙂
Super! Właśnie zaczynam lemat zwierząt!
Fajnie, że trafiłam z tematem;)
dzięki za wersję I have… dla najmłodszych :*
Proszę bardzo 🙂 Postaram się częściej opracowywać takie wersje 🙂
Świetne! Zwłaszcza zwierzątkowy shopping list – cudo!
Dziękuję 🙂 Dzieci bardzo polubiły taką wersję tej zabawy, więc w przyszłości pewnie pojawią się kolejne 😉
Podoba mi się:-) Wydrukuję, jak tylko dotrze do mnie folia do laminatora. Mam pytanie: czy lista ćwiczonych słówek pochodzi z konkretnego podręcznika?
Z klasami 1 – 3 pracuję na Super Sparks, ale podczas zajęć staram się wykorzystywać większy zasób słownictwa, niż jest podany w podręczniku. Tak więc w tej grze słówka nie pochodzą z konktretnego podręcznika, jest to słownictwo, jakiego po porostu uczę podczas swoich zajęć 🙂
dziękuję, dziękuję, piękne grafiki i opracowanie gier, nic tylko drukować laminować i grać 🙂
Dzięki za podzielenie się opinią – Wasze komentarze są dla mnie bardzo ważne 🙂 Widzę, że gry typu \”My shopping list\” cieszą się dużym zainteresowaniem, zabieram się więc za kolejną wersję tej zabawy 😉
A jak rozdajemy te karty\” I have…..Who has…? \” W sensie uczniowie sami je biorą według tych zwierząt, które mają czy jak bo tutaj nie nadążyłam;)
Losowo tak, żeby każdy uczeń miał tyle samo kart. Potem wybieramy jedną kartę, od któej zaczynamy zabawę i pozostałe układamy już wg zasad 🙂