Games, Język angielski/English, Recenzje

Let’s play … Podróżuj z angielskim

Od czasu do czasu lubię korzystać z gotowych gier. Po pierwsze, niektóre z nich są naprawdę śliczne a po drugie, są one fajną odmianą zarówno dla mnie, jak i dla dzieci. Bardzo lubię również lekcje kulturowe i jakiś czas temu trafiłam na grę, która idealnie pasuje do takich zajęć. Pakujemy walizkę i wybieramy się w podróż z angielskim!

grafika do wpisDwo-01

Walizkę dosłownie zabieramy ze sobą ponieważ gra, o której mowa jest spakowana do małej walizeczki! To świetny pomysł – dzięki temu od samego początku przykuwa uwagę dzieciaków. Za każdym razem, gdy pierwszy raz widzą walizkę w sali słychać jedno wielkie „WOW” i wszyscy chcą zobaczyć, co kryje się w środku. Sama gra „Podróżuj z angielskim” została przygotowana przez zapewne dobrze znane Wam wydawnictwo Regipio.  

This slideshow requires JavaScript.

Tak więc zaglądamy do walizeczki, w której znajdziemy dwie instrukcje (polską i angielską wersję językową), 100 kart, kostka do gry, przewodnik po atrakcjach, 60 flag + 10 podstawek, 6 pionków do gry oraz mapa.

9-01a

Ale nie jest to zwykła, papierowa mapa, tylko pięknie wykonana płócienna mapa Londynu, po której będziemy odbywać naszą wędrówkę. Sama plansza prezentuje się naprawdę super i – co bardzo ważne – jest bardzo wytrzymała, więc przetrwa nie tylko próbę czasu, ale przede wszystkim częste spotkania z uczniami 😉

2-01

Na czym polega cała zabawa? Gracze rzucają na zmianę kostką i przesuwają pionek o ilość pól, jaka wypadła na kostce. Sami wybierają, do którego zabytku chcą dotrzeć. Za każdym razem, gdy gracz stanie na skrzyżowaniu, następna osoba losuje kartę „Just do it” i czyta opisane na niej zadanie. Niektóre karty zawierają szansę lub pułapkę, do których trzeba się zastosować.

This slideshow requires JavaScript.

Na mapie znajduje się 10 głównych atrakcji Londynu (Traflgar Square, Madame Tussauds, London Eye, Big Ben, Buckinhgham Palace, St Paul’s Cathedral, The British Museum, Piccadilly Circus, Harrods, Tower Bridge). Każdy zabytek został dodatkowo opisany w załączonej książeczce – gra może być rówież świetną powtórką z zabytków. Często podczas swoich zajęć zajmuję się lekcjami kulturowymi, więc najważniejsze miejsca Londynu powinny być dobrze znane moim uczniom 🙂 Każdy gracz, który dotrze do pola wybranej atrakcji, wytka swoją flagę w podstawkę. Wygrywa gracz, który jako pierwszy odwiedzi wszystkie lokalizacje.

This slideshow requires JavaScript.

Bardzo ciekawe są również same pionki. Dzięki nim mamy możliwość wcielenia się w 6 postaci związanych z Londynem. Są to Charile Chaplin, Winston Churchill, Sherlock Holmes, Margaret Thatcher, Alfred Hitchcock oraz Elżbieta I.

8-01a

Gra przeznaczona jest dla 2 – 6 graczy od 7 roku życia. Żeby jednak grać w nią w języku angielskim, trzeba trochę bardziej zaawansowanych językowo dzieci. Dlatego podczas zabawy z młodszymi uczniami zamiast kart załączonych do gry wykorzystuję swoje własne pytania. Tworzę listę 100 pytań/zadań. Uczniowie podają numer pytania, które ja odczytuję. Jest to fajny sposób na połączenie lekcji kulturowych z powtórzeniem wiadomości. A pomimo tego, że mamy 6 pionków, to w większych grupach uczniowie mogą grać w parach lub małych grupach. 

10934089_787917697945536_787904225724266259_n

Sama gra idealnie pasuje do serii moich zajęć A week in London (kliknij -> tutaj) i jest świetnym uzupełnieniem moich materiałów. Swój egzemplarz “Podróży po Londynie” znajdziecie u wydawnictwa Regipio – polecam serdecznie, to naprawdę fajna zabawa, która zapada dzieciakom w pamięć.   

0 myśli w temacie “Let’s play … Podróżuj z angielskim”

  1. Ja na razie testuję memory i gry gramatyczne Regipio i jestem bardzo zadowolona. \”Podróżuj…\” odstraszała mnie zawsze swoją ceną, ale widać, że warto w nią zainwestować.

    1. Dla mnie jest to pierwsza gra tego wydawnictwa 🙂 To prawda, gra nie należy do najtańszych, ale jest ślicznie wydana. Opakowanie – walizka jest super a sama plansza prezentuje się naprawdę ekstra, więc jeśli szukacie gry do zajęć kulturowych to myślę, że warto 🙂

Leave a Reply