Clothes peg games, Games, Puzzle i rebusy

Back to school: coding

Wiem, że nie chcemy jeszcze o tym myśleć, ale początek nowego roku szkolnego jest coraz bliżej. Tak więc nie mogło być inaczej – mój dzisiejszy wpis jest poświęcony pomysłom na pierwsze wrześniowe lekcje języka angielskiego. Tym razem proponuję kodowanie oraz nową zabawę What doesn’t belong?

4-01

Zaczynam od kodowania, które pierwszy raz gościło u mnie przy okazji zabaw na ostatnie zajęcia przed wakacjami (wpis znajdziecie tutaj -> Gry na przedwakacyjne zajęcia). Tym razem zakodowałam wyrazy związane ze szkołą.
W jaki sposób rozszyfrować rebusy? Żeby to zrobić, dzieci muszą znać nazwy obrazków, albo przynajmniej ich część. Każdy rebus składa się z kilu obrazków. Pierwsza litery każdego z nich to kolejne litery szukanego wyrazu. I tak np.  gym, yo-yo, mouse kryją słowo GYM. Ja dzielę dzieciaki na grupy i bawimy się w kodowanie na czas. Przygotowałam dwie wersje: jedna z zapisanym hasłem (do druku) a druga bez – gdybyście nie chcieli drukować, tylko wyświetlić zakodowane wyrazy na rzutniku lub tablicy interaktywnej.

This slideshow requires JavaScript.

Gra do pobrania tutaj/Download here -> Back to school coding

Druga gra to wspomniana wcześniej nowość na moim blogu. Zabawa What doesn’t belong? Na każdym pasku znajdują się cztery obrazki, jeden nie pasuje do pozostałych. Zadaniem dzieci jest przypięcie klamerki lub spinacza do papieru na niepasującym obrazku. Tak możemy bawić się w mniejszych grupach. W większych możemy wyświetlić plansze na rzutniku lub tablicy interaktywnej a zadaniem dzieci będzie zapisanie lub ustne wskazanie niewłaściwego obrazka. Przygotowałam 20 takich mini kart.

This slideshow requires JavaScript.

Gra do pobrania tutaj/Download here -> What doesn’t belong?

A na koniec dzisiejszego wpisu ogłoszenie wyników zabawy, w której mam do rozdania 5 planerów na rok szkolny 2017/2018 od Oxford University Press. Jeszcze raz chciałam Wam podziękować za liczne odpowiedzi na pytanie „Co uważasz za największy sukces w swojej pracy zawodowej? Jest to jedno z pytań zadanych mi przez komisję podczas rozmowy na nauczyciela dyplomowanego (kilknij tutaj -> Nauczyciel dyplomowany). Z przyjemnością czytałam o Waszych sukcesach i chętnie obdarowałabym wszystkich, ale niestety mam tylko 5 egzemplarzy, które powędrują do Agi, theMonique, Beaty Goszczyńskiej, Magdy i Gosi. Gratuluję! Mam nadzieję, że kalendarze będą Wam dobrze służyły 🙂

0 myśli w temacie “Back to school: coding”

  1. Ktoś chyba w te wakacje w ogóle nie odpoczywa…:-) Dziękuję, podobają mi się takie materiały bo są kolorowe i estetyczne. Z wygranej bardzo się cieszę, gratuluję pozostałym zwycięzcom. Dla mnie wrzesień będzie prawdziwym powrotem do szkoły po prawie dwuletniej przerwie, dlatego tym bardziej taki prezent jest cenny. Dziękuję.

  2. Odpoczywam, odpoczywam 🙂 Przez miesiąc nie zajmowałam się nowymi materiałami, więc teraz powoli zaczynam wracać do główkowania. Tym bardziej, że trzeba się przygotować na zbliżający się rok szkolny 😉
    3mam kciuki, żeby powrót do pracy po dłuższej przerwie był przyjemny i bezproblemowy 🙂

  3. Korzystałam z wakacyjnej wesji Twojego kodowania i to był strzał w 10! Na pewno tak samo będzie z kolejną wersją tej zabawy ❤

  4. Naprawdę świetny pomysł na kodowanie! Czy masz może takie karty, z których dzieci odkodowywałyby przymiotniki? W środę mam lekcję pokazową dla grupy z Islandii, będzie to lekcja o przymiotnikach, przy czym to 7 klasa… A jeśli nie masz, podzielisz się info w jakim programie zrobiłaś te karty? Naprawdę fantastyczny pomysł!

    1. Dzięki! Niestety, mam zakodowane tylko te wyrazy, które znjadziesz w tym wpisie oraz w poprzednim z wakacyjnymi wyrazami. Postaram się w przyszłości zrobić coś dla starszych uczniów:)
      Swoje materiały przygotowuję w programie Adobe Illustrator 🙂

Leave a Reply