Najwyższy czas na nowe materiały związane z … czasem 🙂 a tak dokładniej rzecz ujmując, z określaniem czasu i codziennymi czynnościami. Tym razem opracowałam kolejną wersję domina oraz grę planszową.
Postanowiłam połączyć określanie czasu ze słownictwem związanym z codziennymi czynnościami, ponieważ taki dodatkowy temat realizuję w trzecich klasach. Zakładam jednak, że te materiały przydadzą się Wam również ze starszymi uczniami.
Całą górę pomocy w ramach tego tematu znajdziecie w moim mega zestawie -> zestaw materiałów do druku “Daily routines and time” składającym się z 8 rodzajów pomocy dydaktycznnych i aż 91 strony materiałów do druku. W skład zestawu wchodzą: karty obrazkowe z podpisami, karty zegarów wraz ze słownym zapisem czasu, puzzle, gra karciana I have … Who has …? Daily routines, domino, karty konwersacyjne How often do you …?, 3 gry planszowe oraz gra karciana I have … Who has …? What time is it? QR code. Tak wygląda mała próbka tego, co czeka na Was w tym zestawie:
Te materiały dostępne są tutaj -> zestaw materiałów do druku “Daily routines and time”
W tym wpisie chciałam podzielić się z Wami nową wersją domina, w której układamy kafelki zgodnie z tym, co jest napisane na pierwszej części. Np. na pierwszym kafelku, za napisem START, mamy I brush my teeth at … Zadaniem uczniów jest odnalezienie kafelka z obrazkiem przedstawiającym dziewczynkę myjącą zęby. Należy odczytać godzinę widniejącą na zegarze w lewym górnym rogu kafelka – dzięki temu utworzymy pełne zdanie I brush my teeth at twenty – two to ten. W ten sposób układamy wszystkie kafelki.
Gry przygotowałam w czterech wersjach językowych. Za niemieckie tłumaczenia dziękuję Halinie Jaksiewicz – Noglaskiej, hiszpańskie Monice Bielawie a francuskie Joannie Bojaryn. Materiały opracowałam w oparciu o grafiki z Freepik. Designed by Freepik.
Gra do pobrania tutaj/Download here -> Daily routines and time Domino ENG
Gra do pobrania tutaj/Download here -> Daily routines and time DEUTSCH
Gra do pobrania tutaj/Download here -> Daily routines and time ESP
Gra do pobrania tutaj/Download here -> Daily routines and time FR
Druga zabawa to wspomniana wcześniej gra planszowa What time …?, której formę pierwszy raz poznaliście w ramach mojego wpisu -> All about me. Tym razem rzucamy kością i odpowiadamy na pytania lub podajemy godzinę widniejącą na zegarach.
Gra do pobrania tutaj/Download here -> What time …? ENG
Gra do pobrania tutaj/Download here -> Um wie viel Uhr …? Deutsch
Gra do pobrania tutaj/Download here -> A que hora …? ESP
Gra do pobrania tutaj/Download here -> A quelle heure … ? FR
Gry na określanie czasu pokazały mi, że część uczniów nie potrafi odczytać godziny z tarczy zegara. Okazuje się, że obecnie niektóre dzieci znają się wyłącznie na zegarze elektronicznym. Dzięki moim nowym grom odświeżymy sobie zatem również materiał z języka polskiego pierwszej klasy sp 🙂
These are WONDERFUL!!! You are SO talented. Thank you very much!
You\’re welcome! And thank you for your kind comment 😉
Bardzo dziękuję <3 Cudowne materiały!
Sama bardzo lubię ten temat, więc równie chętnie wykorzystam te gry podczas swoich zajęć 🙂
Wszystko świetnie:), brakuje mi tylko włoskiego!!
Zrób tłumaczenia to może uda mi się opracować kolejną wersję językową.
Super, akurat przerabiam z moimi uczniami dział o czasie i o czynnościach dnia codziennego 🙂
Czyli dla Ciebie wstrzeliłam się w 10 z tematem – cieszę się 🙂 Udanych zajęć!
Doczekałam się!
To akurat prawda z tymi zegarami. Mam dziewczynkę na zajęciach, która kompletnie nie zna się na zegarku.
Zgadzam się. Nawet w najlepszych grupach samo odczytywanie godzin z tarcz zegarów idzie dzieciakom dość opornie …
W grze what time brakuje przetłumaczenia niemieckiego nagłówka … a poza tym super materiały ?
Cieszę się, że gra przypadła Ci do gustu 🙂 Najważniejesze, że pytania są w języku niemieckim 😉
Dziękuję!! Akurat tego mi było trzeba. Kilka dni temu szukałam w sieci gier dotyczących zegara i nic nie przypadło mi do gustu, a tu nagle… takie perełki!! 🙂 🙂 Świetna robota!!
Super, że znalazłaś u mnie coś nowego!
Genialne, dziękuję!
Zapraszam po więcej 😉
Często korzystam z Pani materiałów. Mają bardzo ładną i czytelną grafikę. Najbardziej jednak podoba mi się w nich to, że są również po niemiecku :).
Po Waszych komentarzach i wiadomościach widzę, że coraz więcej germanistów odwiedza mojego bloga – to super. Oznacza to, że materiały niemieckojęzyczne są wykorzystywane, a o to właśnie chodzi 🙂
świetne pomoce do moich lekcji niemieckiego! dziękuję
Super! Chyba zacznę myśleć na kolejnymi materiałami związanymi z tym tematem 😉
You are incredible! I just can\’t stop downloading materials! I willl recomend this site to all my teacher friends.
Greetings from Spain! Thank you so much for your work.
Thank you very much! I\’m so happy to hear that 🙂
Jak już kiedyś pisałam, często korzystam z Twoich materiałów. Na ostatnich zajęciach jedna grupa stwierdziła: \”Ale Pani jest utalentowana, że sama takie ładne rzeczy robi!\”. Oczywiście zwróciłam dzieciom uwagę, że na każdej karcie jest napis \”Pomysły przy tablicy\” co wyraźnie mówi, że ja tylko umiem je ładne wydrukować i zalaminować 😉 Moi uczniowie jednogłośnie więc stwierdzili: \”Niech Pani przekaże od nas wielkie dziękuję tej zdolnej Pani, która to dla nas robi!\”. Przekazuję: WIELKIE DZIĘKUJĘ :))))
I to jest najlepsza rekomendacja! Dziękuję bardzo, zadowoleni uczniowie są największą narodą za godziny spędzone na opracowywaniu gier i prowadzeniu bloga!
Thank you for your great materials!! Lada
You\’re welcome. Have fun!
Materiały przefantastyczne!!!! Wczoraj znalazłam tą stronkę i dziś już drukuję i laminuję :))) Ależ dzieciaki będą zaaaaadowolone :)))) WIELKIE SERDECZNE DZIĘKUJĘ za możliwość wykorzystania tych materiałów na moich lekcjach .. dobra energia wraca i na pewno wróci do Ciebie :)))
Dzięki! Pozytywna energia zawsze jest mile widziana i to w każdej ilości 🙂
I do not speak your language, but I really would like to thank you for sharing your material. It is great! Greetings from Mexico. I am an English teacher here. I teach 5th grade in elementary school and also high school students level C1. Katty
That\’s great! Have fun!