Akcja blogowa High 5!, Animals, Board games, Domino, Games, Język angielski/English, Język francuski/Français, Język hiszpański/Español, Język niemiecki/Deutsch, Spring

Miszmasz z 5 rodzajami zwierząt

Wybiła godzina zero i ruszamy z kolejną edycją akcji blogujących anglistek High 5! Tym razem pod zagadkowym hasłem W marcu jak w garncu swoimi pomysłami dzieli się z Wami aż 14 blogerek. Jesteście ciekawi, jakie pięć składników wrzuciłam do swojego blogowego garnka? Zapraszam do lektury! High 5!high 5 miszmasz5-01

To już szósta edycja naszej akcji! Tym razem postanowiłyśmy Was zaskoczyć i nie ograniczyłyśmy się do jednego tematu – w marcowych wpisach znajdziecie prawdziwy miks różnych pomysłów. U mnie czeka wybuchowa mieszanka pięciu rodzajów zwierząt. Dlaczego wybrałam właśnie taki temat? Wiosną wszystko budzi się do życia, zwierzaki również są bardziej aktywne i planuję wykorzystać to podczas zajęć językowych 🙂 Przygotowałam 5 nowych materiałów, każdy z nich jest związany z inną grupą zwierzaków a zadania przeznaczone są dla różnych grup wiekowych. Część z nich przygotowałam w kilku wersjach językowych. Za niemieckie tłumaczenia dziękuję Julii Więcławskiej, za hiszpańskie Monice Bielawie a za francuskie Joannie Boajryn. Materiały opracowałam w oparciu o grafiki z Freepik. Designed by Freepik. Zaczynamy!
high 5 miszmasz baby-01Zaczynam od baby animals, których nazwy poznajemy za pomocą QR domino. Jak zwykle do zabawy potrzebujemy telefonu z aplikacją do odczytywania kodów QR. Zaczynam od kafelka z napisem Start, odczytujemy pierwszą nazwę zwierzaka ukrytyą w kodzie QR, odszukujemy właściwy obrazek, układamy kafelek i skanujemy kolejny kod. Bardzo często korzystam z tej zabawy, uczniowie za każdym razem bardzo angażują się a taką zabawę. To chyba magia telefonu …
high 5 baby animals-01Gra do pobrania tutaj/Download here -> QR domino Baby animals

Z myślą o najmłodszych załączam również tradycyjną wersję tej zabawy 🙂
high 5 baby animals2-01Gra do pobrania tutaj/Download here -> Domino Baby animals

high 5 miszmasz farm-01 Druga grupa zwierząt, którą wrzuciłam do marcowego garnka to farm animals. Zabawa, w której wykorzystałam sympatyczne zwierzaki żyjące na farmie, wykorzystuje flashcards. Na karcie umieściłam po jednym zwierzątku. Zaczynamy opisywanie uzupełniając zdanie It’s a …  Następnie podajemy kolor It’s … Starsi uczniowie mają zapisane dwie opcje do wyboru a dla dzieci, które jeszcze nie umieją czytać przygotowałam małe plamy z różnymi kolorami, które układamy na nazwach kolorów. Ostatnie zdanie to wybór między can a can’t – również tutaj możemy posłużyć się znacznikami.
high 5 farm animals-01Gra do pobrania tutaj/Download here -> I can/can’t … Farm animals
Gra do pobrania tutaj/Download here -> Este animal sabe/no sabe ESP


high 5 miszmasz wild-01Materiały z wild animals przeznaczone są dla starszych uczniów. Na podobne ćwiczenie trafiłam podczas zajęć indywidualnych, podczas których część moich uczniów korzysta z podręcznika Tiger 3. Bardzo spodobało mi się takie ćwiczenie i postanowiłam rozszerzyć je o kolejne karty pracy związane z innymi zwierzakami.
W lupkach umieściłam rysunki zwierząt, jakie należy opisać. Chętni mogą je również pokolorować.
high 5 wild animals-01
high 5 miszmasz insects-01Wprawdzie wpisy z owadami w roli głównej pojawiły się już u mnie dwukrotnie, ale brakowało mi w nich zabawy z wykorzystaniem moich ukochanych klamerek. Postanowiłam naprawić ten błąd i dzisiaj dzielę się z Wami kolejną wersją clothes peg game, w której tym razem uczniowie będą wskazywać poprawne nazwy insects.
high 5 insects-01Gra do pobrania tutaj/Download here -> Clothes peg game Insects

high 5 miszmasz sea-01Na deser zostawiłam sea animals i grę planszową w klimacie dobrze Wam znanej z mojego bloga wersji Up and down. Wszystkie morskie zwierzaki zamknęłam w pęcherzykach powietrza. Zamieniamy uczniów w sea animals i wybieramy się do morskiego królestwa, w którym pływająca akurat łódź podwodna wprowadziła prawdziwe zamieszanie. Zwierzęta próbują schować się przed nią w wodorostach widocznych na końcu planszy, jednak nie jest to takie łatwe. Za każdym razem, gdy pionek zatrzyma się na polu z łodzią podwodną oznacza to, że przestraszyliśmy się pływającej machiny, wpadamy w panikę i musimy zejść o jeden poziom w dół. Jeśli natomiast pionek zatrzyma się na polu z delfinem, to szybko płyniemy za nim i przenosimy się jeden poziom do góry.
W pliku poniżej gra wraz z instrukcją 🙂

 

Baby animals, farm animals, insects, sea animals oraz wild animals – tak prezentuje się miszmasz, który przygotowałam w ramach szóstej edycji akcji blogujących anglistek. Mam to szczęście, że biorę w niej udział od samego początku, bardzo się z tego cieszę, ponieważ akcja zawsze stawia mnie na najwyższe obroty. Dziękuję koleżankom za miłą współpracę …

a teraz koniecznie odwiedźcie także pozostałe blogi biorące udział w akcji, by odkryć, co inne blogerki wrzuciły do swoich marcowych garnków 😉

High 5!

podpis

42 myśli w temacie “Miszmasz z 5 rodzajami zwierząt”

  1. Twoje pomysły są SUPER! Dzięki za to, że dzielisz się nimi 🙂
    Z tymi grami – na lekcji zawsze sukces gwarantowany!
    Dzieciaczki szaleją!!! (i o to chodzi!)
    Dziękuję i pozdrawiam 🙂

    1. Bardzo się cieszę, że moje materiały sprawdzają się również podczas Waszych zajęć. Warto urozmaicać zajęcia ciekawymi pomocami, uczniowie odpłacają nam pięknym zaangażowaniem w lekcje 😉

        1. W ostatnim czasie otrzymuję coraz więcej próśb o materiały dla przedszkolaków, więc będę starać się pamiętać rówież o tych najmłodszych uczniach 🙂

  2. Świetnie wpasowany w podstawę zestaw materiałów dla najmłodszych! Kolorowo, ciekawie, angażuące – piękne.

  3. no i kolejny raz zachwycasz! akurat skończyłam Wild animals i zaczynam Farm animals – baby domino idealne dla moich maluszków a ćwiczenia can/can’t dla starszaków! nie mogę się doczekać przyszłego tygodnia 🙂

  4. Jak kolorowo 😀 Uwielbiam Twoje domina z QR codami, a moje dzieciaki też szaleją na punkcie zajęć z telefonem. Farm animals ze strukturami „can”/”can;t” to strzał w dziesiątkę! Dziękuję za tak świetne materiały!

  5. Good? Better? NO! THE BEST! – materiały kolejny raz mnie pozytywnie zaskoczyły, naprawdę REWELKA! :))))) Już widzę moich uczniów i ich świecące się oczka na kółku językowym! Dziękuję! P.s. Czy w związku z nadchodzącą wiosną i świętami można liczyć na girlandy z tymi napisami na Twoim blogu? Były idealnym uzupełnieniem tego co już jest na blogu na te dwa tematy 😉

Leave a Reply