Wybiła godzina zero i ruszamy z kolejną edycją akcji blogujących anglistek High 5! Tym razem pod zagadkowym hasłem W marcu jak w garncu swoimi pomysłami dzieli się z Wami aż 14 blogerek. Jesteście ciekawi, jakie pięć składników wrzuciłam do swojego blogowego garnka? Zapraszam do lektury! High 5!
To już szósta edycja naszej akcji! Tym razem postanowiłyśmy Was zaskoczyć i nie ograniczyłyśmy się do jednego tematu – w marcowych wpisach znajdziecie prawdziwy miks różnych pomysłów. U mnie czeka wybuchowa mieszanka pięciu rodzajów zwierząt. Dlaczego wybrałam właśnie taki temat? Wiosną wszystko budzi się do życia, zwierzaki również są bardziej aktywne i planuję wykorzystać to podczas zajęć językowych 🙂 Przygotowałam 5 nowych materiałów, każdy z nich jest związany z inną grupą zwierzaków a zadania przeznaczone są dla różnych grup wiekowych. Część z nich przygotowałam w kilku wersjach językowych. Za niemieckie tłumaczenia dziękuję Julii Więcławskiej, za hiszpańskie Monice Bielawie a za francuskie Joannie Boajryn. Materiały opracowałam w oparciu o grafiki z Freepik. Designed by Freepik. Zaczynamy!
Zaczynam od baby animals, których nazwy poznajemy za pomocą QR domino. Jak zwykle do zabawy potrzebujemy telefonu z aplikacją do odczytywania kodów QR. Zaczynam od kafelka z napisem Start, odczytujemy pierwszą nazwę zwierzaka ukrytyą w kodzie QR, odszukujemy właściwy obrazek, układamy kafelek i skanujemy kolejny kod. Bardzo często korzystam z tej zabawy, uczniowie za każdym razem bardzo angażują się a taką zabawę. To chyba magia telefonu …
Gra do pobrania tutaj/Download here -> QR domino Baby animals
Z myślą o najmłodszych załączam również tradycyjną wersję tej zabawy 🙂
Gra do pobrania tutaj/Download here -> Domino Baby animals
Druga grupa zwierząt, którą wrzuciłam do marcowego garnka to farm animals. Zabawa, w której wykorzystałam sympatyczne zwierzaki żyjące na farmie, wykorzystuje flashcards. Na karcie umieściłam po jednym zwierzątku. Zaczynamy opisywanie uzupełniając zdanie It’s a … Następnie podajemy kolor It’s … Starsi uczniowie mają zapisane dwie opcje do wyboru a dla dzieci, które jeszcze nie umieją czytać przygotowałam małe plamy z różnymi kolorami, które układamy na nazwach kolorów. Ostatnie zdanie to wybór między can a can’t – również tutaj możemy posłużyć się znacznikami.
Gra do pobrania tutaj/Download here -> I can/can’t … Farm animals
Gra do pobrania tutaj/Download here -> Este animal sabe/no sabe ESP
Materiały z wild animals przeznaczone są dla starszych uczniów. Na podobne ćwiczenie trafiłam podczas zajęć indywidualnych, podczas których część moich uczniów korzysta z podręcznika Tiger 3. Bardzo spodobało mi się takie ćwiczenie i postanowiłam rozszerzyć je o kolejne karty pracy związane z innymi zwierzakami.
W lupkach umieściłam rysunki zwierząt, jakie należy opisać. Chętni mogą je również pokolorować.
Wprawdzie wpisy z owadami w roli głównej pojawiły się już u mnie dwukrotnie, ale brakowało mi w nich zabawy z wykorzystaniem moich ukochanych klamerek. Postanowiłam naprawić ten błąd i dzisiaj dzielę się z Wami kolejną wersją clothes peg game, w której tym razem uczniowie będą wskazywać poprawne nazwy insects.
Gra do pobrania tutaj/Download here -> Clothes peg game Insects
Na deser zostawiłam sea animals i grę planszową w klimacie dobrze Wam znanej z mojego bloga wersji Up and down. Wszystkie morskie zwierzaki zamknęłam w pęcherzykach powietrza. Zamieniamy uczniów w sea animals i wybieramy się do morskiego królestwa, w którym pływająca akurat łódź podwodna wprowadziła prawdziwe zamieszanie. Zwierzęta próbują schować się przed nią w wodorostach widocznych na końcu planszy, jednak nie jest to takie łatwe. Za każdym razem, gdy pionek zatrzyma się na polu z łodzią podwodną oznacza to, że przestraszyliśmy się pływającej machiny, wpadamy w panikę i musimy zejść o jeden poziom w dół. Jeśli natomiast pionek zatrzyma się na polu z delfinem, to szybko płyniemy za nim i przenosimy się jeden poziom do góry.
W pliku poniżej gra wraz z instrukcją 🙂
Baby animals, farm animals, insects, sea animals oraz wild animals – tak prezentuje się miszmasz, który przygotowałam w ramach szóstej edycji akcji blogujących anglistek. Mam to szczęście, że biorę w niej udział od samego początku, bardzo się z tego cieszę, ponieważ akcja zawsze stawia mnie na najwyższe obroty. Dziękuję koleżankom za miłą współpracę …
… a teraz koniecznie odwiedźcie także pozostałe blogi biorące udział w akcji, by odkryć, co inne blogerki wrzuciły do swoich marcowych garnków 😉
made by kate: Inwazja insektów, czyli 5 pomysłów na zajęcia o owadach
Londonopoly: 5 gier i zabaw na każdą pogodę
Let’s Read in English: In like a lion out like a lamb – interpretacja marcowego przysłowia w 5-ciu odsłonach
Karolina Lubas: 5 pomysłów na opowiadanie historyjek czyli be ready for World Storytelling Day
Head Full of Ideas: Koszyk rozmaitości, czyli 5 pomysłów na zajęcia o jedzeniu
Get Engspired: 5 słuchanek o jedzeniu – gotowiec do druku
Enjoy English: 5 pomysłów na ćwiczenia o szczęściu i wdzięczności
English Freak: Fruit and vegetables, czyli 5 kart pracy z owocami i warzywami
Edyta Pikulska: 5 pomysłów na kodowanie
Easy Teaching Ideas: 5x zagraj w zielone
AngSchool: Powtórkowy kocioł – 5 sposobów DIY na marcową powtórkę słownictwa
Angielskie Bajanie: 5 zmysłów na wiosennym Scavenger Hunt, czyli (Spring) Outdoor English Ideas
Jak zawsze śliczne i pomysłowe materiały 🙂
Dzięki! Taki temat już od jakiegoś czasu chodził mi po głowie i akcja High 5! zmobilizowała mnie do pracy 😉
Twoje pomysły są SUPER! Dzięki za to, że dzielisz się nimi 🙂
Z tymi grami – na lekcji zawsze sukces gwarantowany!
Dzieciaczki szaleją!!! (i o to chodzi!)
Dziękuję i pozdrawiam 🙂
Bardzo się cieszę, że moje materiały sprawdzają się również podczas Waszych zajęć. Warto urozmaicać zajęcia ciekawymi pomocami, uczniowie odpłacają nam pięknym zaangażowaniem w lekcje 😉
Nauczyciele z podstawówek po raz kolejny bardzo się ucieszą widząc Twoje materiały 🙂
nauczyciele z przedszkoli chyba jeszcze bardziej! 😉
Dokładnie, jestem za!!!
Dziękuję bardzo, great job!!!
W ostatnim czasie otrzymuję coraz więcej próśb o materiały dla przedszkolaków, więc będę starać się pamiętać rówież o tych najmłodszych uczniach 🙂
Tak, niektóre wersje opracowałam z myślą o przedszkolakach 😉
Super, mam nadzieję, że wykorzystacie wszystkie opcje 😉
Prawdziwy miszmasz, ale jakże pomysłowy i uroczy! Super!
Wymieszałam zwierzaki, ale chyba wyszło im to na dobre 🙂
Świetnie wpasowany w podstawę zestaw materiałów dla najmłodszych! Kolorowo, ciekawie, angażuące – piękne.
Dzięki! Jest kolorowo bo to już wiosenne materiały. Może uda się nimi przegonić zimę 😉
no i kolejny raz zachwycasz! akurat skończyłam Wild animals i zaczynam Farm animals – baby domino idealne dla moich maluszków a ćwiczenia can/can’t dla starszaków! nie mogę się doczekać przyszłego tygodnia 🙂
Widzę, że jeszcze w najbliższym czasie będę publikować materiały, które powinny Ci się przydać 😉
Akurat jestem przy strukturze „can” i „can’t” więc z pewnością wykorzystam Twoje materiały! Są przeurocze! 🙂 Świetna robota!
Dzięki! Akurat te materiały fajnie sprawdzą się również z wykorzystaniem rzepów 🙂
Jak kolorowo 😀 Uwielbiam Twoje domina z QR codami, a moje dzieciaki też szaleją na punkcie zajęć z telefonem. Farm animals ze strukturami „can”/”can;t” to strzał w dziesiątkę! Dziękuję za tak świetne materiały!
Dokładnie, QR domino sprawdza się w każdej grupie 😉
Ale zaszalałaś:) Słodkie grafiki <3
Te z farm animals są chyba najbardziej słodziakowate 😀
Aaa, insekty! Będą pasowały do mojego wpisu! 🙂
Jak zawsze świetne materiały! 🙂
Dokładnie – i udało nam się nie zrobić takich samych materiałów 😀
Farm animals – wersja can/can’t urzekła mnie 🙂
Super. Przyznam, że mnie również 😉
Genialne:) kupuję wszystkie!
Świetnie! Piąteczka 🙂
Jak zwykle cudowne pomyły 🙂 dziękuję 🙂
O jak miło 🙂 Dzięki!
Jak ja kocham Twoje domino z kodami QR, moi uczniowie zresztą też i co chwila pytają kiedy znowu będzie 🙂
Tak jak pisałam wcześniej – magia telefonów 😉
Good? Better? NO! THE BEST! – materiały kolejny raz mnie pozytywnie zaskoczyły, naprawdę REWELKA! :))))) Już widzę moich uczniów i ich świecące się oczka na kółku językowym! Dziękuję! P.s. Czy w związku z nadchodzącą wiosną i świętami można liczyć na girlandy z tymi napisami na Twoim blogu? Były idealnym uzupełnieniem tego co już jest na blogu na te dwa tematy 😉
Przyznam, że nie planowałam nowych girland, ale postaram się coś stworzyć w wolnej chwili 🙂
Niezmiernie cieszy mnie taki miszmasz, dla każdego coś dobrego. Pozdrawiam i dziękuję.
Zwierzęta ciągle przewijają się na różnych poziomach i pomyślałam, że taki miks będzie jak najbardziej pożądany 😉
Przesłodkie ???
Moi ulubieńcy to farm animals 😉
Niezły miszmasz! 😉 Super – tak, nauczyciele najmłodszych na pewno chętnie skorzystają! Blogi to dziś ułatwiają życie 🙂
Co prawda to prawda. Szczególnie Ty jako jedna z pierwszych blogujących masz ogromny wkład w ułatwianie ludziom życia 😉
Zwierzątka są przecudne:-) ale czy jest szansa że Domino QR będzie też w wersji niemieckiej?
Niestety, obecnie nie dam rady. Może za jakiś czas 🙂