Akcja blogowa High 5!, Body parts, Ciekawe pomysły, Games, Inne gry i zabawy, Język angielski/English, Język francuski/Français, Język hiszpański/Español, Język niemiecki/Deutsch, No prep games

5 pomysłów na wykorzystanie gumowych rękawic

Magiczna liczba 5 powraca w kolejnej odsłonie akcji blogujących anglistek High 5! Tym razem przygotowałam dla Was pięć swoich pomysłów na wykorzystanie podczas zajęć językowych nietypowej pomocy dydaktycznej, czyli … gumowych rękawic. Uwierzcie mi, dzięki nim Wasze zajęcia zyskają całkiem inny wymiar.
high5-01

To już 8. edycja naszej akcji. W ubiegłym roku o tej porze dzieliłyśmy się swoimi pomysłami na powrót do szkoły. Mój wpis w ramach tego tematu znajdziecie tutaj -> 5 pomysłów na powrót do szkoły z okularami na nosie. W tym roku pod hasłem 5 in 1 przedstawiamy pomysły na różnego rodzaju pomoce dydaktyczne. Ja wybrałam gumowe rękawice.
Dlaczego ze wszystkich nietypowych pomocy wybrałam właśnie takie rękawice? Ponieważ wydaje mi się, że nie są one często wykorzystywane podczas zajęć językowych i najwyższa pora to zmienić! Przed Wami moje pięć pomysłów na wykorzystanie gumowych rękawic podczas zajęć językowych.

1-01

Zabawy typu Yes/no są jednymi z moich ulubionych no prep games. Dzięki nim w łatwy i przyjemny sposób możemy przeprowadzić powtórzenie wiadomości czy utrwalić informacje z poprzednich zajęć. To fajny sposób na rozruszanie uczniów już na początku zajęć, równie dobrze sprawdzą się także podczas wrześniowych zabaw integracyjnych w nowej grupie.

Rękawice gumowe w grach typu Yes/No mogą posłużyć nam na dwa sposoby. W pierwszym z nich wykorzystamy dwie rękawice jednorazowe. Na jednej z nich piszemy duże Y, na drugiej N i ustalamy, że prawa ręka to rękawica Yes, a lewa to No. Dla lepszego odróżnia możemy zapisać litery innymi kolorami.
Drugi sposób wykorzystuje dwie rękawice, ale każda z nich powinna być w innym kolorze. I tak na zakładamy tutaj, że np. niebieska rękawica to Yes, a biała to No.

Dzięki temu uciekniemy od standardowego sposobu odpowiedzi na pytania a uczniowie na pewno będą się dobrze bawić.

3-01

Gumowe rękawice świetnie sprawdzą się również podczas zajęć związanych z częściami ciała. Zamiast rysować w zeszycie, możemy zaproponować szybkie wykonanie stworków, dzięki którym utrwalimy słownictwo związane z częściami ciała i kolorami.

Każde dziecko ozdabia jedną rękawicę, projektując swojego stworka z określoną liczbą oczu, rąk, nóg, nosów itp. Co tylko przyjdzie do głowy naszym kreatywnym uczniom. Na koniec nadmuchujemy rękawice i zawiązujemy sznurkiem. Następnie siedząc w kole każde dziecko omawia wygląd swojego stworka.

2-01

Gumowe rękawice wręcz proszą, żeby wykorzystać je podczas zajęć nt. emocji. Możemy użyć ich na dwa sposoby. Albo wykorzystujemy każdy z palców rysując na każdym z nich odpowiednią buźkę wyrażającą emocję albo taką buzię uwieczniamy na jednej rękawicy, rysując oczy, usta i nos na dłoni. Teraz zostaje nam tylko napompowanie i zawiązanie naszej nietypowej pomocy i możemy bawić się w najlepsze!

 6-01

Nadmuchujemy rękawicę i zawiązujemy na końcu. Teraz markerem zapisujemy na niej dowolne wyrazy. W ten sposób przygotowaną „piłkę” rzucamy do jednego z uczniów. Zadaniem dziecka jest złapanie rękawicy za jeden z palców a następnie ułożenie zdania z jednym wybranym wyrazem zapisanym na tym palcu właśnie oraz z wyrazem zapisanym na dłoni. Po wykonaniu zadania uczeń rzuca piłkę do kolejnej osoby.

4-01

Chyba każdy nauczyciel pracujący z najmłodszymi dziećmi chociaż raz korzystał podczas swoich zajęć z pacynki. Mali uczniowie uwielbiają z nią rozmawiać i bawić się. Dlatego fajnym urozmaiceniem będzie schowanie naszej standardowej pacynki do szuflady chociaż na jedne zajęcia i zastąpienie jej odpowiednia zaadoptowaną do nowej roli rękawicą.

Tak prezentują się moje pomysły na wykorzystanie rękawic gumowych podczas zajęć językowych. Jeśli macie inne propozcyje, chętnie je poznam 😉 Zanim jednak przejdziecie do realizacji zajęć, za radą Anieli z -> Kreatywnego nauczania języków obcych, polecam korzystanie z rękawiczek nielateksowych. Lateksowe są uczulające a o bezpieczeństwo uczniów trzeba dbać na każdym kroku.

 a teraz koniecznie odwiedźcie także pozostałe blogi biorące udział w akcji, by sprawdzić, w jaką podróż wybrały się inne blogujące anglistki ? 

Head Full of Ideas -> 5 pomysłów na lodowe kubeczki
Angielskie Bajanie -> 5 pomysłów na tekturowe rolki
High 5!
podpis

18 myśli w temacie “5 pomysłów na wykorzystanie gumowych rękawic”

  1. Ale pomysły! Wszystkie świetne, ale moim faworytem jest gra YES/NO i potworne rękawice <3 u mnie jeszcze rękawice królują podczas tematu rodzinkowego – kiedy przychodzi pora na piosenkę Finger Family (rysujemy postacie na palcach rękawic, a potem w ramach powtórek dotykamy różnych obrazków / słówek poszczególnymi palcami – członkami rodziny). Cieszę się bardzo, że będę mieć jeszcze tyle asów w rękawie (a może w rękawicy…?) 😉 dziękuję <3

  2. Wszystkie pomysły są super, ale moim ulubieńcem zostaje YES/NO 😀 Mam w domu białe i niebieskie rękawice i zaraz schowam je do pudełka z przydasiami 😀 (…żeby mąż mi ich nie zużył :P). Dzięki Ewelina! 🙂

  3. Świetne pomysły na wykorzystanie rękawic. Twoi uczniowie na pewno więcej zapamiętują dzięki takim nietypowym pomocom.

  4. Rękawice są świetne! Bouncy ball muszę koniecznie wykorzystać 🙂 Jako pacynka również przydają się podczas wizyty u fryzjera z pociechami 😉

  5. Fantastyczne pomysły, bardzo uniwersalne. Do wykorzystania zarówno ze starszymi jak i młodszymi uczniami 🙂 Dzięki 🙂

  6. Bardzo kreatywne! 😀 Pomysł z wykorzystaniem tak prostej rzeczy jako pomoc naukowa zawsze będzie mi się podobać. 🙂

Leave a Reply