Food, Pozostałe tematy

Gry i zabawy na zajęcia językowe FOOD

W tym tygodniu większość z na zderzyła się z nową rzeczywistością zwaną zajęcia online 😉 Ponieważ obenie nauczyciele na potęgę poszukują nowych pomysłów, postanowiłam podzielić się z Wami swoimi sposobami na ćwiczenia w ramach słownictwa związanego z jedzeniem. Z powodzeniem można je wykorzystywać również podczas “zwykłych” stacjonarnych lekcji.Moi uczniowie kochają piosenki Do you like …? Super Simple Songs. Czasami mam wrażenie, że cała szkoła słyszły, gdy wrzeszczą No, I don’t Yucky! 😉 U Marysi -> Head Full of Ideas znalzałam świetne materiały pasujące do tych utworów. Radują one moje serce dodatkowo poprzez … rzepy 😉 Sami wiecie, jak to jest z tymi rzepami. Albo się je kocha, albo uwielbia 😉 I dzieci mają to samo. Foto tych uroczych materiałów wrzuciłam na swojego Insta -> sami zobaczcie -> tutaj 🙂
Jeszcze przed pandemią jako zdanie domowe zadałam uczniom mały projekt plastyczno – językowy polegający na stworzenie własnych “przepisów” na nietypowe potrawy. Dzieci zapisywały pytania Do you like …?, łączyły dwa produkty spożywcze i …. okropne 😉 danie gotowe!
Teraz, gdy pracują w domach, prosiłam ich o kontynuowanie zabawy. Na małych karteczkach dzieci rysują różne rodzaje jedzenia, samodzielnie lub z pomocą rodziców podpisuje rysunki. Następnie losujemy losuje dwie karteczki i tworzymy z nich nietypową potrawę zadając pytanie Do you like …?, a ktoś udziela odpowiedzi Yes, I do./ No, I don’t.Stwierdziłam, że tak długi czas spędzony w domach to świetny pretekst do poruszenia tematu zdrowego stylu życia a tutaj w ramach tematu Food, zdrowego odżywiania. Najpierw zadałam więc uczniom małe ćwiczenie do wykonania w zeszycie. Poprosiłam o podzielenie storny na dwie części. W jednej z nich na samej górze zapisanie Healthy food, w drugiej Unhealthy food. Następnie dzieci miały narysować przykładowe produkty spożywcze w odpowiednich rubrykach i podpisać rysunki. W ten sposób można sprawdzić, czy przypadkiem np. brokuł nie jest dla kogoś niezdrowy, a pizza tak 😉
Kolejnym krokiem w ramach tego tematu jest moja prezentacja w formie quizu. Specjalnie z myślą o zajęciach online opracowałam kilka prezentacji, oto pierwsza z nich. Składa się ona z aż 27 slajdów. Uczniowie określają, czy dane jedzenie jest zdrowe czy nie. Przy okazji utrwalają nazwy produktów spożywczych.
Jeśli chcecie otrzymać ode mnie taką prezentację, to klikajcie w ten link -> Healthy or not? Food prezentacja i zasilcie założoną przeze mnie skarbonkę dowolną kwotą. W podziękowaniu za wsparcie Frania chorego na SMA otrzymacie link do tej pięknej prezentacji. Przyjrzyjmy się jej bardziej dokładnie 😉

Jak pobrać materiały?
1. Kliknij w ten link -> Healthy or not? Food prezentacja
2. Kliknij w ikonkę ‘Wesprzyj’.
3. Wpłać dowolną kwotę.
4. Po dokonaniu wpłaty wyświetli Ci się podziękowanie, a w nim linki do materiałów. Zapisz sobie te linki lub pobierz materiały od razu. Otrzymasz je również w mailu z podziękowaniami za zasilenie skarbonki.

Do kompletu opracowałam jeszcze jedno ćwiczenie na Wordwall. W grze Przebij balon wykorzystałam śliczne grafiki z prezentacji 😉 Uczniowie przebijają balony z jedzeniem i upuszczają je do wagonów z napisami zdrowe i niezdrowe ->Healthy or not? Food Przebij balonTutaj pierwsze skrzypce gra rolka 😉 Tak, tak rolka i zapewne już o niej słyszeliście dzięki Kasi made by kate, która prowadziła świetne warsztaty Macmillana. Miałam przyjemność w nich uczestniczyć i dzięki temu wyposażyłam swoich uczniów w takie właśnie rolki. Autorką pomysłu jest Basia BB’s playground A jak ja je wykorzystuję? Na ławce kładziemy rolkę, dookoła niej układamy czerwoną i niebieską kredkę oraz ołówek. Kręcimy rolką. Jeśli strzałka na rolce wskaże ołówek, to dziecko zadaje pytanie: Do you like …? Jeśli wskaże czerwona kredkę, budujemy zdanie przeczące I don’t like … a jeśli wskaże niebieską kredkę, zdanie twierdzące I like … Można pomagać sobie w budowaniu zdań wyszukując na rolce odpowiednie wyrazy. A tak wygląda rolka wykonana podczas naszych zajęć przez ucznia 2 klasy (tutaj akurat w temacie gier i zabaw) -> rolka.

A przed Wami moja kolejna prezetacja. Ćwiczymy to, co na rolce, tylko w innej formie (różnorodność jak najbardziej poszukiwana). Składa się ona z 19 sklajdów. Znajdziecie ją tutaj -> Prezentacja quiz – Do you like …? Food a tak wygląda mała próbka tego, co czeka moich uczniów (i ich rodziców).

Mam jeszcze kilka pomysłów, zastanawiam się m.in. nad lapbookiem, ale nie wiem, czy wystarczy nam czasu bo już Wielkanoc czeka za rogiem 😉 Mam jeszcze w planach grę planszową, podrzucę ją Wam do tego wpisu jak już będzie gotowa 😉

Jeśli macie fajne pomysły na zajęcia online to podzielcie się nimi, chętnie je wypróbuję na swoich uczniach 😉

1 myśl w temacie “Gry i zabawy na zajęcia językowe FOOD”

Dodaj komentarz