Weather

My 5 day forecast

… czyli kilka słów o mini projekcie językowym, który fajnie sprawdzi się zarówno na wprowadzenie słownictwa jak i powrót do tematu i przypomnienie wiadomości związanych z pogodą.

Pierwszy raz taką prognozę pogody wykorzystałam podczas pierwszego zamknięcia szkół, kiedy to nauczanie zdalne było nowością i wydawało się, że zaraz o nim zapomnimy. Niestety, tkwimy w nim do dziś – z małymi przerwami oczywiście – a lekcje online nie są już nam straszne pomimo tego, że straszą swoim brakiem efektywności i wieloma innymi minusami, których nie chcę tutaj wymieniać, żeby nie uderzać w depresyjne tony.

W każdym razie projekt sprawdził się na tyle dobrze, że i w tym roku będę go realizować. W następnym tygodniu na dobre zaczynam materiał związany z pogodą i na początek planuję wykorzystać swoje dwie pomoce: -> zestaw do druku Weather (podgląd widzicie na poniższym obrazku) oraz -> prezentację multimedialną Weather + domino

Prognoza pogody będzie tutaj ciekawym sposobem na utrwalenie i podsumowanie słownictwa i mam nadzieję, że dzieci będą się dobrze bawić wcielając się w role prezenterów pogody. Zanim to jednak nastąpi, muszą się zastanowić jaka może być pogoda w ciągu najbliższych kilki dni (od poniedziałku do piątku). Swoją prognozę zapisują w tabeli i na bieżąco sprawdzają czy udało się im trafić. Zapisują yes/no, mogą również narysować faktyczną pogodę danego dnia (jeśli była inna niż w ich prognozie). Tak wygląda praca jednego z moich uczniów (pomimo małych błędów, które chyba 😉 świadczą o tym, że sam wykonał zadanie, bardzo mi się podoba):

Pomysł na takie zadanie wygrzebałam w czeluściach Internetu ale niestety nie zapisałam sobie źródła  a nie potrafię go teraz namierzyć. Przygotowałam prostą tabelkę do takiego mini projektu pogodowego, jeśli potrzebujecie wzoru to znajdziecie go tutaj:Fajną i prostą zabawą na ćwiczenie słownictwa jest wykorzystanie zabawy Sałatka owocowa, którą znam chyba jeszcze ze swoich dziecięcych lat 🙂 tylko tutaj zamiast owoców mieszamy rodzaje pogody. Przed zabawą rozdaję dzieciom malutkie karty z różnymi rodzajami pogody (ważne, żeby się powtarzały). Dzieci siedzą w kole (na krzesłach lub na podłodze), ja podaję nazwy pogody a uczniowie z wymienioną nazwą pogody zamieniają się miejscami. Na stormy zapowiada się prawdziwa burza, ponieważ wtedy wszyscy zamieniają się miejscami.

Leave a Reply