… czyli jak podejść do dnia zakochanych na zajęciach językowych. Wydaje mi się, Valentine’s Day nie jest bardzo popularny jeśli chodzi o lekcje angielskiego i warto zmienić to podejście, zaangażować uczniów w coś nowego. Tym bardziej, że walentynkowe tradycje są im dobrze znane. Bazując na tym można przeprowadzić naprawdę fajne zajęcia lub nawet całą serię.
Najlepiej zacząć od tego, że chcemy pokazać ten dzień nie jako śwęto zakochanych, ale jako okazję do zrobienia niespodzianki rodzicom, dziadkom czy najlepszym przyjacielom. Ja zawsze w ten sposób podchodzę do swoich walentynkowych lekcji i nie zdarzyło mi się, żeby uczeń narzekał na taki temat 🙂
Dość częstwo walentynkowe lekcje zaczynam od wstępu w postaci śmiesznej reklamy w tym temacie -> Valentine’s Day funny videos. Potem dzielimy się tym, co uczniowie wiedzą na temat Valentine’s Day. Na koniec dyskusji staram skupić się na legendzie związanej ze św. Walentym. Zazwyczaj podpieram się w tutaj króką animacją, mogę Wam polecić dwie:
Warto połączyć obydwa filmiki, ponieważ ten drugi pokazuje, że Walentynki zastapiły pogańskie święto Lupercalia, nawiązuje również do Esther Howland, którą nazywamy matką amerykańskich walentynek.
Starszych uczniów możecie poprosić o wcześniejsze wyszukanie ciekawostek na temat Walentynek. To dobre zadanie angażujące dzieci i dające szansę na wykazanie się chętnym.
Słownictwo wprowadzam ze swoimi karciankami, czyli -> My shopping list: Valentine’s Day oraz -> “I have … Who has …?” Valentine’s DayKarcianka -> “I have … Who has …?” Valentine’s Day dostępna jest w dwóch wersjach językowych: angielskiej i niemieckiej. W kartach w kształcie serca wpisane są symbole Walentynek.
Gra -> My shopping list: Valentine’s Day jest dostępna w dwóch wersjach: dla początkujących (z obrazkami) i dla zaawansowanych (z napisami). Uczniowie kompletują swoje listy zakupowe szukając obrazków z symbolami Walentynek. Ta gra sprawdzi się zarówno w małych jak i w dużych grupach. W klasach 20+ moi uczniowie grają w parach, czyli na jedną listę zakupową przypada dwóch uczniów.
Utrwalam również nazwy zwierząt i liczbę mnogą z materiałami -> “Valentine’s Day and animals”: prezentacja multimedialna + materiały do druku
Nie może zabraknąć kartek. Staram się, żeby były to prace, które można wykonać w kilkanaście miunt. W tym roku postawię na przestrzenne wzory, które znajdziecie oczywiście na krokotak-> Valentines 3D cards. Jedna z moich grup wykonała takie kartki na Dzień Babci i Dziadka i efekt końcowy był naprawdę uroczy. Wspólnie redagujemy krótkie życzenia, uczniowie adresują swoją prace, ja je zbieram i następnego dnia (lub na tch samych zajęciach) rozdaję, czyli wcielam się w rolę Kupidyna 🙂
Przygotowałam kilka wzorów plakatów i kartek do pobrania. Znajdziesz je na końcu tego wpisu 🙂
A dla starszych uczniów zamiast kartek proponuję szybki i mały test wiedzy na temat Walentynek, czyli moja -> prezentacja multimedialna “Valentine’s Day: Quiz” Znajdziecie w niej pytanie związane z symbolami, tradycjami i ciekawostakami Valentine’s Day.
Tutaj możesz pobrać moje walentynkowe plakaty i kartki. Happy Valentine’s Day!