Christmas, I spy ... games, Inne gry i zabawy, Język angielski/English, Język francuski/Français, Język hiszpański/Español, Język niemiecki/Deutsch, Super Simple Songs

Christmas: Santa, where are you?

Wspominałam już kilkakrotnie o tym, że w ubiegłym roku szkolnym pierwszy raz uczyłam duże grupy 6latków (czyli ponad 20osobowe). W związku z tym sięgałam po nowe materiały i pomoce. W dzisiejszym wpisie znajdziecie moje pomysły na lekcje związane z poszukiwaniem Mikołaja  – coś nie tylko dla najmłodszych uczniów.

6-01Informacje, które możecie wykorzystać podczas zajęć o Bożym Narodzeniu oraz link do padleta z inspiracjami znalezionymi przeze mnie w Internecie znajdziecie w drugim numerze mojego magazynu online tutaj -> Zimowe Pomysły przy tablicy

Zajęcia z maluchami opieram na piosence Super Simple Songs Santa, Where are you? Większość uczniów zna ten utwór z przedszkola, więc nie muszę poświęcać dużo czasu na naukę słów. Poza tym piosenka jest tylko wprowadzeniem do zajęć, razem uczymy się innych utworów.

Tak więc zgodnie z tytułem piosenki, szukamy Mikołaja! Na pomysł takiej zabawy wpadłam podczas wielkanocnych zajęć i Easter Egg Hunt. Dzieciaki tak bardzo uwielbiają polowanie na jajeczka, że postanowiłam przemycić taką formę również do bożonarodzeniowych lekcji. W wielkanocnej wersji tropiliśmy ślady króliczka, a tutaj próbujemy odnaleźć Mikołaja stąpając po śladach jego butów 😉
Z czarnego papieru wycięłam ślady butów, przykleiłam na nie kody kreskowe i zalaminowałam. Przed zajęciami rozkładamy ślady w sali a następnie razem z uczniami odczytujemy wskazówki ukryte w kodach i staramy się jak najszybciej odnaleźć Mikołaja. W kodach QR zapisałam pytania typu Is he under the desk? Is he in the wardrobe? Is he under the Christmas tree? itp.

letter to Santa-01
Możecie stworzyć dowolne zagadki/wskazówki korzystając z bezpłatnych stron internetowych. Jak korzystam z takiej QRonline.  Na końcu poszukiwań czeka na nas torebka z wizerunkiem Mikołaja wypełniona cukierkami dla dzieciaków (najlepiej, jeśli będą to candy cane – jeśli poprosimy rodziców wcześniej o zakup, to powinno się udać). W wersji dla najmłodszych zamiast kodów kresowych możemy użyć obrazków 🙂

Teraz z pomocą gry Santa, where are you? sprawdzamy, czy dzieci pamiętają, gdzie może ukrywać się Mikołaj (lub wprowadzamy słownictwo w połączeniu z moimi flashcards, które znajdziecie tutaj -> Christmas is coming!) Każda karta pokazuje nam szkło powiększające, które ukazuje część rzeczy związanej z Bożym Narodzeniem. Zadaniem dzieci jest oczywiście odgadnięcie, co przedstawia cały obrazek. Z lewej strony każdej karty, za przerywaną linią, umieściłam cały mały obrazek tego, co znajduje się pod szkłem powiększającym. Pokazując kartę uczniom zasłaniamy lewą część karty i później porównujemy, czy uczniowie dobrze zgadywali. Przygotowałam 8 takich kart w czterech wersjach językowych. Za niemieckie tłumaczenia  dziękuję Magdzie Szafraniec, hiszpańskie – Monice Bielawie, a francuskie –Urszuli Zarzyckiej. Materiały opracowałam w oparciu o grafiki z Freepik. Designed by Freepik.

Gra do pobrania tutaj/Download here -> Santa, where are you?
Gra do pobrania tutaj/Download here ->Nikolaus, wo bist du?
Gra do pobrania tutaj/Download here -> ¿Dónde estás, Papá Noel?
Gra do pobrania tutaj/Download here -> Père Noël, où es-tu?

Dla urozmaicenia opracowałam również podobne sprawdzenie słownictwa: grę I spy with my little eye … z wykorzystaniem kuli śnieżnej. Bawimy się na takich samych zasadach, jak w grze powyżej. Znajdziecie tutaj 10 kart.

Gra do pobrania tutaj/Download here -> I spy … snow globe
Gra do pobrania tutaj/Download here -> Ich suche mit meinen kleinen Augen
Gra do pobrania tutaj/Download here -> Veo, veo …
Gra do pobrania tutaj/Download here -> J’espionne avec mon petit oeil

Oczywiście piszemy listy do Mikołaja (wzory do pobrania czekają w moim ubiegłorocznym wpisie -> Christmas is coming!).

Ten pokaz slajdów wymaga włączonego JavaScript.

Na zakończenie zajęć bawimy się przy kolejnej piosence Super Simple Songs
S – A – N – T – A

0 myśli w temacie “Christmas: Santa, where are you?”

    1. Dzięki! Szczególnie w tych najmłodszych grupach dzieci bardzo przeżywają “tropienie” Mikołaja, ale również te starsze są podeksyctowane. Polecam taką zabawę, uczniowie później zapamiętują takie zajęcia na cały rok szkolny, albo i jeszcze dłużej 😉

Dodaj komentarz