Wiem, że zawsze to podkreślam, ale ja lubię kulturówki. Naprawdę. Właśnie dlatego staram się, żeby każdego roku pojawiało się coś nowego. Nie chcę powtarzać tego, co robiliśmy podczas zajęć w ubiegłym roku. Po pierwsze, ponieważ dzieci doskonale to pamiętają. Po drugie: bo sama też chcę się dobrze bawić co oznacza, że koniecznie musimy wypróbować nowe materiały. Przed nami kolejne zielone zajęcia, czyli St. Patrick’s Day.
Zacznę od swoich najnowszych zielonych pomocy, czyli -> Zestaw do druku “St. Patrick’s Day: Symbols”
W tym roku nowe to po części również coś sprawdzonego, czyli hitowe action cards, od których zaczynam zajęcia na długo przed 17 marca i na długo po nim. Są one świetnym ćwiczeniem na otwarcie czy zakończenie zajęć. Idelanie sprawdzą się jako ćwiczenie na rozruszanie, wyjście z ławek. Jeśli macie czas i możliwość, to przed lekcją schowajcie karty w sali albo połóżcie po jednej dla każdego ucznia na krzesłach. Po dzwonku wszyscy albo szukają „something green” (a na każdej karcie jest coś zielonego) albo po kolei odkrywają karty na swoich krzesłach i wykonują zadania. Świetna zabawa murowana 😉 Moje action cards możecie pobrać zasilając skarbonkę Fabianka, który potrzeubuje aż 19 milionów na operację chorego serduszka.
Jak pobrać materiały?
1. Kliknij w ten link -> Zielone Pomysły dla Fabianka
2. Kliknij w ikonkę ‘Wesprzyj’.
3. Wpłać min 10 zł.
4. Po dokonaniu wpłaty wyświetli Ci się podziękowanie, a w nim link z instrukcją pobrania materiałów. Zapisz sobie ten link lub pobierz instrukcję od razu. Otrzymasz ją również w mailu z podziękowaniami za zasilenie skarbonki.
Jeśli wpłacisz większą kwotę dodatkowo otrzymasz prezentację multimedialną uzpełniającą action cards.
Historię z irlandzkim skrzatem i gankiem złota postanowiłam połączyć małym projektem plastycznym, do którego inspiracje znalazłam na Pintereście. Każda klasa wykonała inną pracę (chyba naprawdę nie lubię się powtarzać ;). U pierwszaków postawiłam na głowy skrzatów, pod nimi napis o skarbach. Następnie każdy rysował to, co jest dla niego najważniejsze, czyli swoje skarby. Na zakończenie uczniowie (z moją małą pomocą) omawiali prace. Druga grupa pierwszaków na takiej samej zasadzie pracowała nad chmurkami i tęczami, z taką różnicą, że tutaj dzieci rysowały na paskach tęczy.
Drugie klasy pracowały nad swoimi pots od gold … wróć … nad swoimi pots of goals 😉 W garncu ze złotem ukryliśmy cele, jakie chcielibyśmy zrealizować jeszcze w tym roku szkolnym.
Kolejne dzieła moich uczniów to czysta klasyka, czyli shamrocks z napisem I am happy … a na każdym liściu oczywiście to, dzięki czemu dzieci są naprawdę szczęśliwe. Byłam ciekawa tych pomysłów, ale koniec końców chyba u każdego ucznia w każdej klasie pojawiła się rodzina. Super, właśnie tak powinno być 🙂 Pewnie zastanawiacie się, dlaczego tak wcześnie przeprowadziłam już takie lekcje? Odpowiedź na to pytanie jest prosta. Jestem opiekunem tablicy językowej i w tym roku szkolnym wstęp do wszystkich lekcji kulturowych, czyli nasze mini projekty językowe, robię z większym wyprzedzeniem tak, żeby zdążyć z dekoracją jeszcze przed danym okresem. Tak więc pierwsze zielone lekcje mamy już za sobą
Ze swoimi najmłodszymi uczniami będę bawić się w irlandzką wersję Who took the cookie? Zamiast pytania o to, kto wziął ciastko będziemy zastanawiać się Who took the shamrock. Do tej zabawy wykorzystam swoje najnowsze karty do memory lub po prostu flashcards. Rozdam uczniom karty z symbolami St. Patrick’s Day (jedną z nich będzie oczywiście trójlistna koniczyna). Mówiąc słowa Not me! dzieci pokazują swoją kartę i podają nazwę obrazka.
Poza „standardowymi” zabawami z kartami obrazkowymi będziemy szukać irlandzkiego skrzata i powtarzać prepositions of place. Flashcards z symbolami St. Patrick’s Day schowam w różnych miejscach sali w taki sposób, żeby było widać część karty (oczywiście jej tył, bez widocznego obrazka). Zadaniem uczniów będzie złapanie skrzata poprzez zadawanie pytań typu Is he in the book? Is he inder the chair? itp.
Słownictwo związane z Dniem św. Patryka będziemy utrwalać z moją najnowszą karcianką w kształcie tęczy. Znajdziecie ją tutaj ->I have … Who has …? St Patrick’s Day Nauczyciel pokazuje pierwszą kartę, czyta zapisany na niej teskt I have a leprechaun. Who has a harp? i kładzie kartę na środku koła. Uczeń, który ma szukaną kartę pokazuje ją, czyta tekst zapisany na niej itd. Wygrywa osoba, która jako pierwsza pozbędzie się wszystkich kart.Również w zeszytach moich uczniów pojawią się tęcze: kilka wybranych symboli Irlandii dzieci narysują właśnie na tęczach, na takiej zasadzie jak w karciance.
Są bardzo popularne w ostatnim czasie, zarówno u najmłodszych jak i tych starszych uczniów. Nie zabraknie ich i tym razem. Dla maluchów przygotowałam symbole Iralndii ukryte pod trojlistnymi koniczynami -> Prezentacja multimedialna “What is under the shamrock?” symbole St. Patrick’s Day
Moja druga multimedialna propozcyja to quiz składający się z 28 slajdów, w tym 17 slajdów typu pytanie – odpowiedź A, B, C lub D, 9 slajdów Pretend to be … oraz slajdu początkowego i końcowego z napisem Happy Saint Patrick’s Day. Znajdziecie go tutaj -> Prezentacja – quiz St. Patrick’s Day
Oczywiście będziemy jeszcze śpiewać „zielone” piosenki. Generalanie będziemy cali zieloni. Oby tylko nie przeniosło się to na znajomość słownictwa 😉 Chociaż mam nadzieję, że po takich zajęciach wiedza sama wskoczy dzieciakom do główek 😉
Bajka!
https://www.siepomaga.pl/skarbonki/zielonedlakacpiego/wplata/23811750 (40zł) czy mogę ładnie prosić o coś dopasowanego dla moich 4-klasistów
Dziękuję za wsparcie Kacpiego! Oczywiście, proszę o kontakt na moim FB lub mailowo ewelina@pomyslyprzytablicy.pl Wybierzemy coś ładnego 😉