Podczas pierwszych zajęć nie możemy zapomnieć o ustaleniu zasad zachowania podczas naszych zajęć. Szczególnie młodszym uczniom w jasny i przejrzysty sposób trzeba objaśnić wszystkie zasady, żeby później podczas lekcji panowała cisza i spokój Przygotowałam kilka ogłoszeń graficznych z zasadami zachowania oraz coś, co pomoże nam poskromić te bardziej hałaśliwe dzieciaki.
Zapewne znacie zasadę „Give me 5”. Tym razem chciałam przygotować je w nowej formie z nowymi grafikami. Opracowałam kilka wersji w języku angielskim i polskim. Takie zasady będą fajną dekoracją sali i pozwolą nam na szybkie przypomnienie zasad, jeśli zajdzie taka potrzeba 😉
Pobierz tutaj/Download here -> Give me 5!
Kolejne materiały powstały dzięki Marii z bloga Let’s read in English, która to uświadomiła mnie jakiś czas temu co do istnienia czegoś takiego jak Voice – O – Meter. Zaintrygowana zajrzałam na niezawodny jak zwykle Pinterest i wszystko było już jasne. Jest to miernik głosu/hałasu, który pozwala nam na określanie, jakim tonem w danej chwili powinni porozumiewać się uczniowie. Po prostu przesuwamy strzałkę i dzieci powinny się dostosować 😀 Tutaj również znajdziecie angielską i polską wersję (dla przedszkola i dla szkoły) 🙂
Pobierz tutaj/Download here -> Voice – O – Meter
Pobierz tutaj/Download here -> Pomiar hałasu
Jestem bardzo ciekawa skuteczności tej metody, sama mam zamiar ją sprawdzić. Jeśli macie już jakieś doświadczenie na tym polu, to czekam na Wasze uwagi i opinie. A sposób na Voice – O – Meter podpatrzyłam na Pintereście.
Tak jeden z nich prezentuje się w praktyce 🙂
Kolejne graficzne opracowanie classroom rules znajdziecie w moim zestawie -> Classroom rules
Jak już wspominałam we wcześniejszych postach, do końca sierpnia będę się z Wami dzielić pomysłami na pierwsze wrześniowe lekcje. Ponadto już niebawem, czyli 20 sierpnia rusza 4. edycja akcji High 5! Przybij piątkę, w której wraz z 14 blogującymi anglistkami będziemy się z Wami dzielić swoimi pomysłami na powrót do szkoły. To będzie aż 75 pomysłów dla różnych grup wiekowych, więc bądźcie czujni!
Ustalenia na początku roku musza być obowiązkowo! Voice-o-meter działa skutecznie ale oczywiście niekiedy trzeba przypominać gadatliwym uczniom o jego istnieniu. U nas w szkole w jednej klasie jest taki z prawdziwego zdarzenia- drewniany z taka miarka w środku, ktora sie przesuwa. Myśle, ze jest to narzędzie warte do wypróbowania i oczywiście uzupełniania go innymi, bo dzieci jak to dzieci, zawsze wystawiają nas nauczycieli na próbę… 😉
Fajnie, że u Ciebie w szkole się sprawdza. Ja wcześniej nie miałam pojęcia o jego istneniu, więc nie mogę się doczekać, kiedy go przetestuję na dzieciakach 🙂
Takie materiały przydają się zawsze, też jestem ciekawa, jak sprawdzi się voiceometer. Dziękuję.
Na początku bedzie działać na pewno – dzieci kochają nowości. Pamiętam, jaka jest cisza w grupach, w których quiet critters pojawiają się na początku – grobowa cisza 😀 Później też jest ok, ale zdarza się, że trzeba upominać i stworki „uciekają” do słoika. Ciekawe, jak to będzie w tym przypadku.
Super ? Fajnie, że różne wersje do wyboru. A jaka piękna reklama na koniec wpisu ? #high5
Dzięki 🙂 A reklama musi być 😀 – będzie tyle pomysłów, że trzeba to nagłośnić!